┌nete a nosotros

Autor: Diputaciˇ de Lleida Fecha Publicaciˇn: 19-02-2010 10:21

Divendres, 19 de febrer de 2010

La Diputació de Lleida acull la presentació del Premi Literari Crisàlida

El president de la Diputació de Lleida, Jaume Gilabert; el vicepresident tercer de la Diputació de Lleida, Gabriel Pena, i el president de la Fundació Crisàlida, Jacinto Marqués, han presentat aquest divendres el primer Premi Literari Crisàlida.

Es tracta d’un premi de relat curt organitzat per la Fundació Crisàlida de Camporrells creada amb l’objectiu d’atendre el desenvolupament integral de persones amb discapacitat intel·lectual amb treballs relacionats amb l’artesania tèxtil, l’horticultura i la rebosteria.

La fundació va ser constituïda el 14 d’abril de 2009 i compta amb una quinzena d’usuaris, dels quals pràcticament tots són alumnes de les Escoles Especials Llar de Sant Josep de la Diputació de Lleida.

L’argument en que s’han de basar els relats que es presentin al concurs ha de ser el pas de la dependència cap a l'autonomia en la vida d'una persona amb alguna discapacitat intel·lectual, que coincideix amb la filosofia d’aquesta fundació.

El president de la Diputació de Lleida, Jaume Gilabert, ha destacat la importància de crear premis d’aquestes característiques per sensibilitzar la societat i alhora ha desitjat que el certamen es converteixi en un referent.

El premi consta de tres categories. La categoria A correspon a persones amb alguna discapacitat intel·lectual i la dotació econòmica serà de 2.000 euros per a l'autor (individual o col·lectiu) i de 3.000 euros en material pedagògic pel centre educatiu, ocupacional, de treball, o residencial on l'autor estigui vinculat.

La categoria B està adreçada al públic en general i el premi consistirà en una dotació econòmica de 5.000 euros per a l'autor. Finalment, a la categoria C podrà optar qualsevol persona matriculada en qualsevol centre educatiu en el curs 2009-2010 en els estudis d'ESO, Batxillerat o Cicles Formatius de Grau Mig, i amb edats compreses entre els 12 i els 19 anys. El premi consistirà en una dotació econòmica de 2.000 euros per a l'autor i de 1.000 euros en llibres per al centre educatiu on l'autor estigui matriculat.

A la presentació del premi també han assistit Lluís Pagès, de Pagès editors, i el professor de la UdL i membre de la Secció de Filologia de l’Institut d'Estudis Catalans (IEC), Ramon Sistac, que és un dels membres del jurat del premi. El vicepresident tercer de la Diputació de Lleida, Gabriel Pena, ha fet un reconeixement a l’esforç i a la feina ben feta de la fundació en l’organització dels premis.

El termini per presentar els treballs serà el 20 de maig i els originals guanyadors de les tres categories es publicaran per l’editorial Milenio en castellà, i l’editorial Pagès en català.

A més, s’escollirà un de tots els originals que es presentin al premi per fer el guió d’un curtmetratge, que s’estrenarà durant l’acte de lliurament de premis de la segona edició del concurs.

El lliurament de premis de la primera edició del Premi Literari Crisàlida es farà el 24 de juliol de 2010 i comptarà amb la presència de Víctor Manuel, que cantarà la seva cançó “Solo pienso en ti” que narra la història d’amor de dues persones amb discapacitat psíquica.

Lleida, 19 de febrer de 2010